Tabung Masa Depan

Tuesday, January 26, 2010

SPOTCHECK.. serius aku BENGKEK!!

( AWAS mood penulis tengah kacau bilau )

Kepada semua yang pernah dok hostel.. Apa perasaan korang bila melihat word "SPOT CHECK"???

Ini yang aku nak bebelkan dalam blog aku.. sebab memang aku jiwa kacau sungguh.. gila tensi aku dengan sport check pagi tadi.. memang betul-betul jahanam la harta mak aku yang satu itu.. PERIUK NASI yang banyak berjasa selama aku hidup kat sini.. waa.. (kalo nak tengok boleh klik LINK ni..)

Sebab itu lah aku sangat anti bila SPOT CHECK.. sebab apa?? sebab aku pown bawak barang haram kat sini.. arghhh... kalo aku skema may be tak pe kot rilek je la coz tak buat salah.. tapi now ni.. huh~


SAngat serabut sekarang ini..

Dulu zaman sekolah aku tak suka sangat-sangat bila ade spot check.. tapi dulu aku BAIK SUNGGUH... bole bilang SKEMA la aku ni hak3.. (pengakuan POIYO) Tapi betullah aku cakap tak tipu.. sebab dalam otak aku dulu.. nak buat jahat.. buat sorang-sorang... rahsia-rahsia.. pandai-pandai la cover line.. lepas itu aku ada satu prinsip dulu.. selagi tak buat masalah yang berkaitan dengan kaum ADAM lagi-lagi cintun-cintun zaman sekolah ke.. memang akan selamat la dan bahagia.. sebab budak-budak yang selalu kena rampas harta benda dulu kebanyakannya gara-gara surat cinta pakwe-makwe la.. huhu..

Ok berpatah balik dengan cerita spot check ni.. kenapa aku tak suka?? sebab nya orang lain punya pasal semua kena.. dah la habis berterabur harta benda.. stambah satu kerja lagi nak mengemas.. dah tu semua lak nak kena tadah telinga dibebel cikgu.. aisey buhsan kot dengar waktu itu.. pendam je dalam hati.. yela aku kan SKEMA waktu tu hak3..

Kadang-kadang kesian gak mangsa-mangsa yang harta kene rampas.. lagi kesian kalo diari lak yang kene amik.. ape hal lak masuk camput dengan hal privasi orang.. tapi memang kesian r kat member aku sorang tu frust tertonggeng gara-gara diari dirampas dan dibaca oleh warden dia.. tak pasal-pasal segala rahsia terbongkar.. masa tu memang kitorang tak puas hati la.. tapi apa boleh buat oleh budak-budak kecik macam aku waktu tu.. nak tak nak pasrah je.. Sebab itula aku sampai sekarang rasa DIARI bukan satu keperluan untuk aku sebab aku pun langsung tak percaya.. huh~

Tapi bile makin tua, tahap keskemaan aku da semakin low.. and otak aku dah kene virus TANDUK.. jadi tu la skang ni aku bawak la bende haram.. bukan suka-suka tau aku  nak angkut periuk nasi mak aku tu dari JOHOR ke TERENGGANU ni.. berat woo.. tapi sebab fikir aku selalu sangat kebuloq.. dah tu pokai sokmo.. ni la inisiatif aku angkut harta mak aku ke sini..Jadi jimat la sikit kalau masak sendiri kan..!

Tapi kali ini aku memang betul-betul dah bikin JAHANAM harta mak aku.. kalau sebelum ni aku asik kerjakan dia je.. sekarang ni memang sah-sah dah kene humban la periuk nasi tu dalam plastik hitam dengan harta2 orang lain aku pon tak tahu.. dah tu kene rampas.. nama kene amik.. tension seyh...!!!!!! Hatiku sungguh kacau bilau.. sedih isk isk isk....TAK KESIAN KE KAT AKU??? =(

p/s1: tak sempat la nak goreng sepeket lagi cucur ADABI aku tu.. kempunan sudah waaa...!!!






katakan like jika best ya!

15 comments:

Nabiel said...

hehehe~
nie msti kes kne rmpas nie~mihahaha..
sdor pn diri tuh dh low memory ea?ekeke:P

A.I said...

lahh., kesiannye...
aku smp skg pelik, apsl periuk nasik dihrmkn ek??
bkn ley burn pon.
mengada tol pihak admin tuh.

diari yang selamat adalah blog. kuikui.

kai said...

ahakz sabar2...
biase lah kt dorm mane leh bawak barang2 tok masak..
ho ho ho..
merbahaya kot...

whitedaisy said...

haha...sbr2..npe tak sorok periuk nsi lam bkul smpah???aku sslu buat oh...hihi...tp kantoi gak..

Suraya I. said...

er..bwk periuk nsik pun xleh?

ousna90 said...

sabaq2..hang ada kat bilik ka masa warden rampas??xpa2..elaun nak masuk dah ni...beli rice cooker baru..he he =))

Zikri Husaini said...

dulu pernah kena jugakla...kantoi rambut panjang...

Ema Razali said...

laa diary pun kena rampas ? pastu dibaca pulak tuh . kesian kawan sis .

sis , beli laa periuk nasi baru . hahha ^__^

Ieqa Swetluv said...

Nabiel ~

biel jahat tak tumpang sedey pown dengan masalah ika waaa =(

Ieqa Swetluv said...

aisha wUtevA!!~

ade sebab kot dy x nak bil letrik melambung naik hak3

hehe.. bagi aku blog untuk suka2 je tak pe la tapi untuk full diary cannot juga.. i kan secreto sikit egegege

Ieqa Swetluv said...

kai ~

betul tu kai.. ika ni je yang degil padan muke kat diri sendri isk isk

Ieqa Swetluv said...

whitedaisy ~

haha.. masalah spot check mengejut memang x dapat nk selamatkan ape2 huhu

Ieqa Swetluv said...

ousna90 ~

wet elaun dok masuk lagi la lambat beno waaa =p

Ieqa Swetluv said...

Zikr the Jalanan Sepi Perantau ~

hehe mesty suke bergaya ni..huhu

Ieqa Swetluv said...

ema.razali ~

haha now ni dah bankrap la sayang x leyh dah nak wat apa2 huhu