Tabung Masa Depan

Monday, August 4, 2014

Fesyen Raya Aidilfitri Terbaru Family

Assalamualaikum dan salam sejahtera. .

Macam mana raya Aidilfitri tahun ini? Wahh mesti seronok je masing-masing kan. Tahun ini da bermulalah pertukaran shift Ieqa 'menerima' duit raya kepada 'memberi' duit raya pula. Haha yela dah bekerja lah katakan. Adik-adik dan anak-anak buah beratur siap ingatkan awal-awal lagi dah punya nak dapat duit raya daripada Ieqa ni. Sabow jela budak-budak ni haha..

Hari raya tahun ini Ieqa dan family ambil tema biru je. Memandangkan sebelum ini kami tak pernah lagi pakai baju plain yang sedondon, so macam excited bila semua colour seragam dah macam nak marhaban da hihi.

Perasan tak tahun ini ramai yang ambil tema biru dan pink? Haishhh pelik betul Ieqa, macam tahu-tahu je nak pakai matching ramai-ramai kan hihi. Raya first day tahun ini rumah Ieqa agak suram sikit sebab family paksu tak join beraya sekali. Raya kedua barula diorang datang stay kat rumah. So, kitorang raya ketiga tu pakai balik baju raya first semata-mata nak bergambar puas-puas sampai lebam hee..

Fesyen baju raya Ieqa tahun ini? Tahun ini entahla ek, tak berapa nak bersemangat macam sebelum ini. Banyak pakai baju apa yang ada je. Memang tahun ini Ieqa betul-betul bersederhanalah.

Raya pertama...

Raya kedua...

Raya keempat..

Tapi yang lebih menyedihkan Ieqa, tak dapat nak beraya ke kampung mak or ayah di Kampung Sungai Gatom dan Kampung Sawah Baru, Labis. Sedih sebenarnya tapi apakan daya. Tetamu ramai berkunjung ke rumah nak melawat dan menziarah nenek.

Sekali datang ke rumah sampai 5-6 biji kereta tu. Seronok even memang penat melayan tetamu tapi bila tengok kemeriahan raya sangatlah bermakna.

Apa-apapun, Ieqa nak ambil kesempatan ini untuk mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri, maaf zahir dan batin ya. Semoga kita dapat meningkatkan keimanan dan ketaqwaan kita menyambut Hari Lebaran yang mulia ini, InshaaAllah.

katakan like jika best ya!

1 comment:

Atiqah Aiza said...

mmmm sombonk