Tabung Masa Depan

Friday, December 4, 2009

neNEk KeBayA da Nak aBes da..




Sape suke tgk drama yang selalu bermain di kaca TV3 hari Isnin-Khamis,jam 4.30-5.30 ni angkat kening cepat!! hehe.. Kening ika da terangkat2 da ni.. yela ika pon salah seorang peminat drama ni.. Even x dapat tgk dr mule coz ade kekangan-kekangan yang x dapat dielakkan(orang dok ostel la katekan..).. tapi dapat tgk ujung2 ni pon kire owait gak la huhu..


Mule2 mase tgk memang x paham coz cite ni kejap gtu kejap gini.. almaklumla org x tgk dr mule.. tapi da tgk2 ni pejam celik da nak abes da cite ni.. nak kate ika da paham cite ni pon..da terlebih paham tau..siap yang br tgk cite ni..x paham dia col ika tnye balik cite ni camne jalan ceritanya..wahh panjang lebar r ika dok terangkan sape Syamsiah. Nenek Puteh, Intan Sari n Nenek Kebayan/Inang Sari..haha..kalo bab tgk tv memang no 1 ek.. cube bile orang tanye Sejarah ke Matematik ke Bahasa Melayu ke Sains ke..agak-agak leyh jawab x rasenye?? InsyaAllah boleh kot ngeh3.. (jangan tersengih cm kerang busuk sudah le bile x tau nak jawab pe nnti hihi)


Drama yang mengisahkan tentang hubungan kekeluargaan yang sudah terikat dengan dendam kisah lama 7 generasi sebelumnya ini, memang best tau layan. Biarpun de orang kate, cite ni tahyul la, ape2la.. tapi tetap menarik ramai penonton.. tak kira kanak-kanak mahupun orang dewasa, lelaki atau perempuan.. dalam facebook ika.. ade je dok cite tentang ni..Jadinya biasalah, yang suke akan menonton, akan memuji2 jalan ceritanya dan yang sebaliknya akan mengutuk.. tapi ape2pun, banyak perkara lain yang menjadi drama ni bertambah menarik lagi2 bile Diana Rafar telah menyanyikan lagu intro drama ni yang diubahsuai liriknya dari lagu permainan Nenek-nenek.. Lagu starting dia pon da leyh menarik orang nak tgk..ape tah lagi citenye kan...


Tapi kalo perasan r..skang ni cite kat TV suke sangat cite2 hantu ni.. x kirala dari filem sampai la ke drama, dok cite pasal hantu ja.. adeii.. sampai adik ika yang kecik tu nak g toilet pon nak ajak teman, ntah apela yang nak ditakutkan dalam rumah ni. hurmm.. nampak x, biarpun cite ni ade baik nya, terselit kisah-kisah kekeluargaan dan keagamaan, tapi sebab hantu2 ni sedikit sebanyak mempengaruhi budak-budak.. Cite2 hantu macam Ceplos, Kekasih kuseru,  Momok n ape2la sume tu.. memang menarik kanak-kanak nak tgk..unsur-unsur komedi dalam cite-cite camni memangla kelakar..tapi ntahla korunk pk la sendiri..


Tapi apa-apa pun bukan nak kate x suke cite2 camni.. coz ika pon minat.. yela cite tantang misteri n haunted ni membuat kite rase jadi curious n nak tau ape next nya kan..haha.. sebelum nak ending entry ni.. jom la tgk drama ni, katenye mybe da nk episod last..nak halau si Intan Sari ni balik tempat dia.. n nak selamatkan Syamsiah yang da terperangkap dalam badan Nenek Puteh. Pada semua peminat drama ni, mesty nak tau kan ape ending dia kan.. So ape lagi, tepat jam 4.30 petang hari Isnin nanti,7 Dis 2009 .. jom ramai2 tonton TV3 ya huhuhu =) [sempat lagi aku ni nak promot hoho]





katakan like jika best ya!

6 comments:

Melz said...

alamak 4.30pm : kerja la pulakk hahaha

ieQa sWetLuv said...

haha... x pe tgk iklan dia je pon jadila haha.. malam pon ade la ulangan kat TV9 8.30-9.30.. itupon kalo nak tgkla..hehe

yuyuEyuliAnayusOf said...

best tgk nenek kebya ni..
seram pon ade jgk.. hehe :)

ieQa sWetLuv said...

haha tau x pe.. sebab tu da jd x sabo2 nak tgk ending dy isnin nanty..haha

sayang said...

best wooh cite nie

ieQa sWetLuv said...

haha..sayang pun suke gak tgk cite ni ek..huhu..best3.. =)