Tabung Masa Depan

Saturday, December 26, 2009

suKe-suKe meNyiNgKat.. jaNgan haLaNg aKu naK meLaLak!!

satu saat.. satu minit..satu hari.. satu minggu..
dua minggu.. tiga minggu.. empat minggu.. sebulan kah itu???????????
argghhhh arggghhhhh arghhhhhhhhhhhhhhhhhh..
nampaknya jangka hayat suke-sukeku tinggal beberapa detik je..
x sangka.. masa suka-suka aku kan berakhir sekejap je lagi..
ibarat degup jantung nak berhenti jap lagi..
(kalo tengok ECG korang akan nampak tanda-tanda kebahagiaan aku semakin hancus)



aku pergi jumpe doktor tadi..
yang penting bukan doktor CINTA..
bukan doktor MATA..
dan buka juga doktor JIWA..
(sebab aku bukan gila tahap kewarasanku masih normal ya huahua)
tapi..aku jumpa dia..
yang penting dia bukan doktor..
(apa aku dok merepek ni.. lantakla..)
adakah korang tau siapakah diaa..
(carikla sendiri dalam Kamus Dewan Edisi otakku)
dia sudah bilang pada aku..
siap dengan pantun dua kerat dia bagi..
" ika, 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 100 200 300..bla bla bla,
jangan harapla ko nak suke-suke lagi...ha ha ha"

argghhhh arggghhh arghhh.. seminggu je lagi jangka hayat aku tinggal???
lepas ni hidup aku makin sengasara..
aku da kene control itu ini situ sini sinun..
kalo kat uma tenetku tenat tahap 1..
kelak ketenatannya bertambah tahap 5..
pasti aku susah nak bernafas nanti..
hidup ku pulak semakin sesak..
pelbagai nota cinta perlu ku lembarkan..
tanggungjawab mula menyelubungi..
aku x pasti adakah aku akan terus mati di sini??


X MAU JADI CAMNI.. INI ADALAH BUKAN SAYA!!

x pela..dengan sisa-sisa nyawa yang ada..
walaupun bukanlah nyawa-nyawa ikan sebenarnye..
aku pasti aku x kan biarkan diriku mati katak..
sebab aku bukan katak..
aku manusia..
ya..seminggu je lagi tinggal hidup bahagia di rumah ini..
kelak harus pulang ke tempat ku menuntut..
tensionnye malasnya aku rasa x nk balik sana je
serius aku mau melalak sepuas-puasnya..
korang semua jangan halang aku..
argghh argghhh arghhhh..
huh~ lega sikit..
(tapi dalam hati tetap menangis..sebab tertekan rasa cuti cam singkat je.. hurmmm~ )


adakah begini wajah ku bila tension?? semestinya tidak huahuahua






katakan like jika best ya!

5 comments:

oReNdeViL'89 said...

T_____T
ak pn gtu gak..x lama nk balik
isnin da stat lecture..wawawawawa

nurain rodze said...

hai .. kak ieqa pun nak jiwang jiwang jugak

YuSeNzE - KniGhT said...

muahaha~~~ muahahaha~~~ gahahaha~~~ bahahaha~~~~

HEMY said...

mmg singkat ni ...singkat akal ni..ahaha

missiesya said...

hehe..btul2..time da duit..ckp je pe pn..ari2 piza hut.time pokai..ari2 magi sedap je
heehe.jd folower sy ye