Tabung Masa Depan

Tuesday, December 8, 2009

taMpiL caNtik/kacaK tanPa mengeluarkaN se'sen' puN??!!

kHas untuk  sume kawan-kawan.. khususnya kaum wanita.. kita sering mementingkan kecantikan diri agar tampil menarik sentiasa.. X kira lelaki mahupun wanita, kita sanggup berhabisan wang dan tenaga demi membentuk personaliti yang diingini n tidak dipandang rendah atau org kate pndang selek.. Beli mekap yang mahal-mahal.. baju-baju yang trendy n mengikut perkembangan semasa.. membuat pelbagai treatment [manicure, pendicure n whatever] untuk rawatan diri.. semua itu banyak membantu dalam pembinaan personaliti.. Lagipun siapa yang tak mahu menjadi tarikan dan disukai oleh rakan-rakan serta orang sekeliling... tapi.. now ni ika tertarik pada satu artikel.. n ika nak share ngan u all.. camne cara nk sentiasa tampil cantik/kacak biarpun x perlu mengeluarkan se'sen' pun..haa.. jom baca kat bawah ni.. harap berguna untuk u all gak ea..huhu~

  • Untuk membentuk bibir yang menawan, ucapkan kata-kata kebaikan.
  • Untuk mendapat mata yang indah, carilah kebaikan pada setiap orang yang anda jumpai.
  • Untuk mendapat bentuk badan yang langsing.. berbagilah makanan dengan mereka yang kelaparan.
  • Untuk mendapatkan rambut yang indah, mintalah seorang anak kecil untuk menyisirnya dengan jemarinya setiap hari.
  • Untuk mendapatkan gerak langkah yang indah, berjalanlah dengan segala ilmu pengetahuan, dan anda tidak akan pernah berjalan sendirian. Manusia, jauh melebihi segala ciptaan lain, perlu sentiasa berubah, diperbaharui, dibentuk kembali dan diampuni.
  • Jangan pernah memperkecilkan seseorang biarpun tersirat dr hati setelah memberikan kebaikan pada seseorang. Hari ini kita tolong orang, esok lusa pasti ada yang tolong kita lak..[senang kate ikhlas la]
  • Semakin bertambah umur, hendaklah bertambah bersyukur coz still lg dikurniakan dua tangan ; satu tangan utk menolong diri sndri, satu tangan lagi untuk tolong orang lain. Baru nampak cm awet muda ja ahakzs~
  • Kecantikan wanita bukan terletak pada pakaian yang dipakai, bukan gak pada bentuk tubuh yang slim ala2 model..atau gerak lenggoknya yang menggoda mahupun fesyen yg up to date.. tapi kecantikannya dilihat pada matanya, caranya memandang dunia, kerna di matanya lah terletak gerbang menuju ke setiap hati manusia dimana cinta dapat berkembang mekar..
  • Kecantikan wanita juga bukan terletak pada kehalusan wajahnya, tetapi pada kemurnian hatinya, yang terpancar indah pada jiwanya, penuh kasih sayang memberikan perhatian dan cinta yang diberikan kan sentiasa tumbuh subur sepanjang waktu.. 

Rasa-rasanya..boleh x kita tampil lebih menarik dengan mengamalkan tips-tips di atas?? Tepuk dada tanyela diri sndri ya huhu~






katakan like jika best ya!

17 comments:

..::Ak3M::.. said...

ni artikel khas tuk pompuan jer kn..tuk llki tak ada ker? hikhik

mie suka artikel no 2 dr bawah..
kecantikkn pompuan bkn teletak pd penampilan luaran tp pd mata yg akan menuju terus ke hati n timbul cinta yg akn kembang mekar..
hihihi

ieQa sWetLuv said...

mie~

sekarang yang perempuan kne tau lelaki juga kene amik tau.. barulah serba tahu..
hihi.. hakikatnya mmg segalanya bermula dari mata.. baru turun ke hati.. lalu terserlahla di jiwa.. jika disemai rapi..maka cinta tumbuh mekar abadi.. =)

Cik Seri Noorhashikin s.yahap said...

heheh. betolah. aku sokong2,hahah.
jgngan ada yang pakai tudung, tapi hisap rokok, depan mak bapak baik, alim segala, belakang, pakai skirt, tak paki tudung

..::Ak3M::.. said...

klu nk serba tahu..kena wat entry tuk llki juga..baru sama2 tahu..hikhik
org bilang dr mata turun ker hati n d luah kn dr mulut..hihi pe mie ckp ni..hoho

ieQa sWetLuv said...

cik seRi~

itu kes gawat tu..bile hipokrit lagi r susah nak diubati..ish3...

ieQa sWetLuv said...

mie~

hehe..kes luah2 tu privacy punye kes la ahakzss..
nak kne wat entry tuk laki gak ke??adess payah nmpknye nk kne banyak kaji mengakaji lagi ni hoho

Aus said...

haha...
jalan2..
klik drumstickk

ieQa sWetLuv said...

sudi2 dtg lg ahakzzss~

kuyie said...

wah wah wah..bertambah manis la pasni yek..hati2 manis2 semot suke..wahahahahaah~

ieQa sWetLuv said...

haha..adess sedeynye kalo diserang dek semut.. harap2 selamat jela ahakzss~

Miss Izah Mohamed said...

btol tu... kecantikan dalaman akan menyerlahkan kecantikan luaran.. =)

QieFLy si Dolce said...

insyah allah mmg akan berhasil....

ieQa sWetLuv said...

miss izah~

wahh 10 bintang kelip2 untuk anda yuhuuuu~

ieQa sWetLuv said...

qief~

sume dgn izin Tuhan aminn~ hehe

Aidi-Safuan said...

btol2...nak nampak cantik.sentiasa senyum.orang seronot je tgk kita nanti

ieQa sWetLuv said...

aidi Safuan~

senyum kan sedekah..senyum penyejuk hati..senyum penyeri wajah...ahakzss ;p

Tengku Nizam said...

http://www.gengblogger.com/v/777 hehehehheehehhee