Tabung Masa Depan

Wednesday, January 20, 2010

licin-licin lembik-lembik...erkkk~

Teringat zaman aku mude-mude dulu.. ala zaman kanak-kanak riang la katakan.. tak silap aku darjah empat kot.. fuiyoo seksi tu aku pakai pendafour ikat tocang dua.. dengan beg sekolah besar.. berangan-rangan nak pakai beg roda tapi tak DAN nak beli..hehe(dulu kan beg roda tu macam mahalla gak kan).. uishh.. seronok la zaman sekolah rendah dulu.. aku memang gila semangat nak gi sekolah.. sebab tak suke dok rumah nanti mak suruh wat kerja..sesungguhnya aku amatlah pemalas ketika itu hohoho~(kira sekarang ni dah rajin tau ngee~)

Ada satu hari tu aku terlewat pergi sekolah.. mana tak nye mak aku pon syok sangat tidur sampai terlajak.. malam semalam memang hujan sangat lebat sedap je tidur kan.. tu yang lewat aku bersiap tu.. apa lagi kelam kabut aku pakai lebih kurang ja.. ayah aku pula dah panggil2 aku suruh cepat bersiap nak ke sekolah.. serabut sungguh waktu itu..



Dengan sepantas kilat aku pun menyarung setokin putihku... lepas salam mak.. terus je aku sarung kasut sekolah.. Tapi memang pelik sangat.. puas aku sumbat-sumbat kaki aku tapi cam tak muat je.. Tak pe.. Aku tak kan mengalah jadi aku pakse gak kaki aku masuk dalam kasut tu..(sebab nak cepat nyer pasal).. Tiba-tiba aku rasa macam ade bende lembik-lembik je.. aku gerak-gerakkan jari aku.. dia pun gerak-gerak gak.. perghh geli giler otak aku terus set....

" MAK!!!!!!! KATAKKKKKKKK!!!!!!!!!"



licin-licin...lembik-lembik... erkkk~

Apa lagi aku terus campak kasut tu guna kaki entah kemana terbang aku pun tak tahu la.. memang tinggi giler rterus masuk longkang depan umah aku.. dah tu..  bukan setakat katak tu je yang melompat... dengan aku aku sekali ni pun terlompat lompat sebab geli giler dengan katak tu... memang meremang la aku rase.. menangis aku dibuat dek katak tu erkkkk nak muntah pun ada..dah le beso lak tu.. badan lembik berkilat je.. yang tak leyh blah boleh pulak  aku gi main geletek-geletek dia ngan jari time sarung kasut tu.. memang rasa mengong sangat waktu tu eee gelinya terus tak jadik aku gi sekolah hari tu demam hahaha... dan aku terus buang kasut tu sebab geli..terbayang2 seyh... waaa~

************

Sampai umur dah tua camni pon aku giler fobia dengan katak.. Ingat lagi.. bila time nak gi cafe malam-malam.. banyak pulak kaum kerabat katak-katak ni buat traffic jam kat laluan tu.. mulelah bulu roma aku menegak.. otak aku serabut dahi mula berkerut.. mana tak nya aku geli gileee weyh dengan katak dan spesies nya.. kang kalo tak lalu nanti perut lapo.. nak tak nak au pegang tangan member aku jalan jengket2 sebab geli..

Yang aku tak sangka tu.. dekat sini pun ade je katak ni nak kacau aku.. waktu tu hujan lebat gila.. aku lak ada aktiviti kat surau malam tu.. nak tak nak terpaksa la redah hujan tu.. tengah-tengah aku syok jalan tu.. boleh pulak katak entah dari mana datang melompat kat kaki aku.. aku yang terkejut gile tengok katak mendarat kat kaki aku tu apa lagi memang kena sepak laju2 la.. entah mane terbang aku pun tak tahu tak pernah2 reti sepak terus pro aku ni tau.... memang aku pon terlompat-lompat r waktu tu... yang aku musykilnya.. asai dia lompat kat aku..asai dia x lompat kat member aku???? waaaa apesal la katak suka sangat serang aku tension betolllllllll la..


dasyat tak aku sepak katak tu hak3..

Bila tengok orang makan katak ni.. kembang tekak aku dibuatnya.. dalam kepala aku terpikir sedap ke makan katak tak ke lembik-lembik erkkkkk~~~.. aku pernah tanya kawan Cina aku masa kat PLKN..  tanya dia sedap ke makan daging katak?? dia jawab sedap.... rasa macam daging ayam la... Hahhhh~ apa lagi aku terus ternganga.. daging ayam?????? errrr,.... ~terkedu~



Erkk.. tolonglah aku sangat geli dengan KATAK waaa~





katakan like jika best ya!

33 comments:

ema.razali said...

eeeee ! gelinyaaa ! makan katak ? uwekkk !

rizputra7 said...

haha..aku pon sama...katak suka sangat dok lepak kasut sekolah aku..moral of story...lain kali kena ketuk kasut dulu sebelum pakai..mana ler tahu ada binatang2 lain...huhu

..::Elm3 Ak3M::.. said...

ika leh masuk world cup ni dh pro menendang..hikhik
betol org ckp..daging katak sedap tp mie tak penah mkn la hihihi

SuRayA^i. said...

haa..lps nh kalo mkn aym tu byg kan lah tgh mkn katak..haha~

erk..ade kang org fobia nk mkn aym plk nh -__-"

ARC said...

erk ku tade pegalaman ngeri pon geli gak ngan katak

farra8979 said...
This comment has been removed by the author.
farra8979 said...

ingatkan pe yg geli n lembik tu...

nabilah_2908 said...

slm ziarah... :)

kita punyai penglmn yg sm ms sekolah dulu katak pernh menumpng tido dlm kasut sekolah...hehe..eee..geli... :)

a d r e y n i e e l i s y a said...

eeiii..
kwn i dulu pn prnh cita pasal katak dlm kasut dia..
smpai balik sekolah bru prasan..
huh!!
mana x lembik kasut..
yakz!!

KaorU IchibaNa said...

hahaha,
katak-phobic!!
XD
cute ape katak??cb tgk btul2

naim said...

hehe..katak suke masuk kasut..sy pun da banyak kali kena.nasib sy tak buang kasut tu.klu tak rugi je.hehe

ieQa sWetLuv said...

ema.razali ~

sis pun sangat geli bile tengok tu huhu

ieQa sWetLuv said...

rizputra7~

sekarang dah pakai high heel jadi x wisau sgt la huhu

ieQa sWetLuv said...

..::Elm3 Ak3M::.. ~

kene makan dulu lah elme barulah cakap sedap ke x..hehe

ieQa sWetLuv said...

SuRayA^i ~

jangan la kata dging katak sama dengan ayam.. x lalu nak mkn nnty ni waaa ;p

ieQa sWetLuv said...

ARC ~

tau x pe.. hehe

ieQa sWetLuv said...

farra8979 ~

haha..saspen je ngee~

ieQa sWetLuv said...

nabilah_2908~

betul3 memang geli.. ee~

ieQa sWetLuv said...

a d r e y n i e e l i s y a ~

lembik dan menggelikan kan ha3~

ieQa sWetLuv said...

KaorU IchibaNa ~

x cute langsung la..waa

ieQa sWetLuv said...

naim ~

alamak kite ni da rugi la kan.. tapi geli la nak pakai huk2

..nOj.. said...

eeeiii katak yucckkkk... bueekkk gelinye. bole plak ieqa letak gambo tu ek... yucckk yucckkk

Zikr the Jalanan Sepi Perantau said...

takut ngan katak ek...

Mohd Fakhrurazi Jamaludin said...

member aku Emir mat dadah tue rilek jer pijak katak dalam kasut dia sampai katak tue penyek.

ieQa sWetLuv said...

..nOj.. ~

ika pun geli gak kak.. taruk je tapi pejam mata tak mau tengok hak3

ieQa sWetLuv said...

Zikr the Jalanan Sepi Perantau ~

bukan takut.. GELI sebenarnya haha

ieQa sWetLuv said...

Mohd Fakhrurazi Jamaludin ~

otak da bengong dek dadah mane da ade feel da ilang deria rase belakang katak lebik pon tak perasan dah dia haha

maisyara pot! pot! said...

geli tgk gmbr pkcik uh mkn katak! wekkk!!!!

Zura said...

eeeeeeeeeeyerkkkkkk...gelinye...sy dulu lglah nk kapur kasut kena masukkan tangan dlm kasut tue kan...sekali ko terpegang katak...ape lg...terus cmpak kasut tue....sy pun fobia n geli sesgt ngan katak terutama sekali katak yg badan dia licin tue...eeeee....

mYpRecious said...

pernah ade jugak penglaman katak duk dalam kasut sekolah.. Dah la tu tetiap hari pulak tu.. dia ingt kasut sekolah aku tu umah dia agknye..

ieQa sWetLuv said...

maisyara pot! pot!~

haha.. jangan tengok jangan tengok huhu =)

ieQa sWetLuv said...

Zura ~

samalah ika zura.. ika pun x leyh ingat balik memang menggigil la badan waa

ieQa sWetLuv said...

mYpRecious ~

dalam kasut kat sejuk..lembab.. gelap.. tu pot yang best tu bagi dia hak3