Tabung Masa Depan

Tuesday, February 2, 2010

KebeNaRan takKan diaM memBisu..

Dulu
Aku fikir semuanya berpunca dari salahku
Kau bilang kau tidak sudi menerimaku
Kau bilang kau dah tak mampu mempercayai ku
Kerana kau kata sikapku begitu mudah mesra pada yang lain
Maka kau buang aku dari hidupmu

Hari demi hari
Bulan demi bulan
Aku merintih sedih..pedih
kerana ku fikir semuanya salahku
Aku memendam rasa kerana aku tak mampu berkata apa-apapun
Hanya berendam air mata 
Dan merasakan segala yang terjadi berpunca dari diriku
Biarkan hati ini menangis hingga tak berlagu

Namun kebenaran takkan diam membisu,
Hari ini aku berjaya merungkai segala yang tersulit 
Memang benar Tuhan telah memakbulkan doaku
Agar memberi petunjuk samada kau adalah tetap buatku
atau sebaliknya

Dan hari ini aku melihat kau dengan yang lain
Betapa terlukanya hati
Dulu kau bilang gara-gara aku kau jadi serik untuk yang lainnya..
Tapi hari ini aku lihat kau gembira dengannya
Aku takkan pernah melupakan apa yang kau ujarkan..
Tapi aku takkan memendam dendam dengan apa yang kau lakukan..
Kerana ku yakin Tuhan Maha Adil akan menentukannya

Hari ini..
Saat ini..
Detik ini..
Aku meneguhkan hati bahawa yang lalu kan ku biarkan ianya berlalu..
dan hari ini akan ku terus melangkah maju
menghadapi liku-liku hidup yang akan muncul
Setiap yang kau lakukan padaku akan terus terpahat dalam kalbu..
Dan ku tetap terus berdoa 
Jika jodoh itu milikku maka berikanlah ku petunjuk..
Kerna bagiku hidup ini terlalu singkat untuk disia-siakan
hanya untuk CINTA DUNIAWI semata-mata..

Semoga kau berbahagia dengannya sentiasa..


p/s: KEBENARAN TAKKAN DIAM MEMBISU.. SEJAUH MANA KITA CUBA LARI DARI MENYATAKAN KEBENARAN..LAMBAT LAUN HIJABNYA AKAN TETAP TERBUKA JUA.. MAKA WAKTU ITU KAU TAK KAN MAMPU BERSELINDUNG LAGI DI SEBALIK KATA-KATA MAHUPUN APA JUA CARANYA....



katakan like jika best ya!

7 comments:

Ema Razali said...

sis ieqa , knp ni ? mcm putus cinta pulak . hohho ♥

Unknown said...

tahniah kerana telah mendapat sign lebih awal dari kemudian hari ;)
hidup mesti diteruskan sis!!
by the way i clik cik nuff awk td...

rafiqa said...

nie kisah ieqa ke nie??
jez remember "people change thing go wrong but life must goes on!!!"

Ieqa Swetluv said...

ema.razali~

haha saje mengasah bakat menulis ngee

Ieqa Swetluv said...

apeqchan ~

thanks dear hehe

Ieqa Swetluv said...

rafiqa ~

yes dear..i will always remember that thanks =)

..::MieZan::.. said...

kebenaran terungkai...buka buku baru...wink wink...