Tabung Masa Depan

Saturday, June 5, 2010

For Gaza; We Will not go down


Sedih... apabila melihat pelbagai peristiwa yang berlaku kepada saudara-saudara kita di Gaza, menderita, diseksa, entah berapa banyak bom yang telah dimuntahkan, peluru-peluru yang dilepaskan  tidak berhenti meragut nyawa, sama ada tua mahupun muda, wanita, kanak-kanak, orang tua, bayi juga dijadikan sasaran. Nyawa mereka umpama tidak berharga, bagaikan dihujung tanduk, bila-bila masa saja boleh diperkotak-katikkan oleh kaum sentiasa memusuhi agama Islam, kaum yang dilaknat Tuhan.. Kejam, sungguh kejam. Malahan, Apa yang kita sedia maklum dengan berita baru-baru ini, sahabat-sahabat yang sanggup menggadai nyawa untuk ke sana semata-mata dengan niat untuk menghulurkan bantuan juga dijadikan sasaran mereka melampiaskan amarah dan kekejaman.

 
************* 


Ya Allah, 
Bantulah mereka, 
Berikanlah kekuatan kepada muslimin muslimat, 
yang masih bertahan menegakkan maruah agama dan negaranya, 
biarpun penghinaan demi penghinaan dilemparkan kepada mereka. 

Ya Allah, 
tempatkanlah mereka dalam golongan yang kaucintai, 
dengan limpahan rahmat dan kasih sayangmu, 
syahid mereka ada kerana berjuang atas nama-Mu, 
biarpun kehidupan dunia penuh noda, penderitaan dan tangisan, 
setiap titis darah yang mengalir hanyalah demi mengharapkan redha-Mu 
dan hidup ini hanyalah milik-MU 

Ya Allah, 
Biarpun hari ini musuh agamaku berbangga membunuh,
menyeksa dan menghancurkan hamba-Mu, 
Namun aku yakin, 
cahaya dan rahmat-Mu sentiasa bersinar buat merka yang beriman, 
penderitaan ini akan tertimbus bila tiba masanya, 
Maka, 
selagi mereka bernyawa, 
kurniakan ketabahan dan kecekalan, 
untuk mereka bernafas dan berjuang, 
atas nama suci-Mu ya Allah.. 
Ya Rabbul Izzati.. Aminn~ 


************




luahan hati penulis: 
Bagaimana jika suatu hari nanti ditakdirkan negara kita menerima nasib yang sama, adakah kita juga kuat untuk menghadapi dugaan ini seperti mereka. Allahu'alam~


katakan like jika best ya!

20 comments:

Frodo Baggins said...

bila kemanusiaan dipenghujung kewarasan ... damn israel!

wisesa said...

pohon kebenaran paparan di http://smakj15-wisesa.blogspot.com/ - ADMIN

maCy said...

tpengaruh ngn frodo..
damn israel!

ZACK ENTRY said...

israel mmg kejam!

NICK IRFAN said...

sdih plak? ape2pun sama2 kita doakan smoga tuhan bg balasan ape yg dorg buat ke atas org islam...

Linglung said...

Amiiin!

Gua benci Yahudi!!

miss lolly a.k.a luvfareda said...

israel lahanat.

SuRayA^i. said...

sape x knl israel?bangsa yg Allah akan laknat sampai akhir zmn.

rizputra7 said...

kalau ler riz nie hackers...boleh ler nanti riz hack peluru bom amerika kasi dia bom kat kem tentera israel...biar hancur semua...

syahira ariff said...

tunggu sahaja balasan dari Allah
banyak disebut dalam Quran ttg Israel yg derhaka ni

sis,saya punya blog tak reti nak baiki dia punya feed
maaf banyak2 kalau tak sampai update kak sis
tak reti sungguh nak buat
huhuhuhuhu

ieQa sWetLuv said...

Frodo Baggins ~

segala kejahatan dunia akan terbalas.. tunggu dan lihat

ieQa sWetLuv said...

wisesa ~

boleh =)

ieQa sWetLuv said...

maCy ~

=)

ieQa sWetLuv said...

ZACK ENTRY~

kita kena sama2 banyakkan berdoa k

ieQa sWetLuv said...

NICK IRFAN~

sedihla tengok mereka diseksa.. ye kita sama2 doakan k

ieQa sWetLuv said...

Linglung~

semoga hati kita dipelihara..

ieQa sWetLuv said...

miss lolly a.k.a luvfareda~

huh~

ieQa sWetLuv said...

SuRayA^i. ~

yup..dah termaktub dalam Al-Quran

ieQa sWetLuv said...

rizputra7~

apa2pun mesti ada cara yang lebih baik untuk membalas perbuatan diorang..

ieQa sWetLuv said...

syahira ariff~

x pe dik.. [asal feed tu try tanya yg pakar k..sis nk tolong pown x tau guane nak wat hehe