Tabung Masa Depan

Sunday, November 13, 2011

Resepi Karipap-karipap Cinta dan Demo nya..huhu


Salam sayang untuk korang.. Nak tengok tak apa yang kitorang wat tadi?? karipap-karipap CINTA.. JOm jom jom!!


Tempat:

Di dapur rumah Sewa

Manusia yang terlibat:

Budak rumah sewa aku: Ketua Chef- Cikgu Nabilah, dibantu oleh- Shahirah, Ma, Ieqa Swetluv


Bahan-bahannya:

Untuk Kulit Karipap

Tepung
Mentega
Air sejuk
Minyak masak


Untuk Inti Karipap

Kentang (diptotong dadu, berapa biji? suka hati korangla)
Daging (dipotong cumel-cumel)
Bawang merah+bawang putih (dimayang)
Garam (serasa serasi)
gula (serasa serasi)
serbuk kari
daun kari
daun bawang/saderi


Cara-caranya:












tak sangka teror gak kitorang kelim karipap ni, by hand je tak de kepit-kepit hoho


yang ini goreng sekejap je untuk disimpan di hari kemudian hehu




dan inilah hasilnya yang tak seberapa Karipap-karipap CINTA kitorang tu..woooohooooo~~~~

l
l
l
l
l
l
l
l
l
l
l

l
l
l
l
l
l

l
l
l
l
l
V


TADAAA!!!!!!







Amacam, mengancam tal karipap-karipap cinta ini?? hahaha mintak mahapla terover GARING lak karipap kitorang.. papepun rasa dia MARVELLOUSS!!! tak caye?? cer try kat uma nanti, SELAMAT MENCUBA YA!



kredit to:

bebudak rumah aku yang rajin plus pandai memasak... Syera, Ma dan diketuai Chef Nabilah.. Cayalah korang huhuhu!!!!





katakan like jika best ya!

3 comments:

Miss Sunshine said...

rajinnye korang buat karipap.... akak beli yang frozen je... huhu. balik rumah terus goreng... nanti boleh cuba resepi korang ni... ^_^

-gadiskaca- said...

haa..dsh pndai kan...nty ajo aku ey...

kai said...

untung spe yang jadi hubby korang..
hari hari dpt makan karipap-karipap cinta...

......IKLAN.........

salam..
jom join event anjuran saya..
sila klik SINI