Tabung Masa Depan

Sunday, June 24, 2012

Saya dah kursus kahwin, anda bila lagi?



Assalamualaikum..




22-23 Jun yang lepas aku and by bff, Fatin Yasmin join kursus praperkahwinan Islam di IPG aku. Sangat hepi bila dah lepas kursus kahwin. Bagi semua warganegara Malaysia yang beragama Islam, sebelum berkahwin, WAJIB kena join kursus ini dulu, dah dapat sijil, baru boleh jalankan urusan yang lain-lain tu tau. Sebenarnya bagi aku kursus ni bukan semata-mata sebagai lampu hijau untuk berkahwin, secara tak langsung beri pendedahan terutama kepada bakal suami dan isteri tentang perkara-perkara yang penting sebelum dan semasa menempuhi alam perkahwinan. Ok nak berlagak sikit tunjuk sijil kahwin aku jap hehe..










Even dah dapat banyak input dalam kursus ini, still kena cari lagi ilmu pasal rumah tangga ni melalui bahan bacaan, pengalaman orang, etc. Bak kata ustaz, habis je kursus perkahwinan ni adalah permulaan bagi seorang yang bergelar bakal suami or isteri. Even aku bukan nya nak kahwin lagi, tapi apa salahnya kalau permudahkan perkara yang baik macam ini. Kalau one day ada orang nk propose, kan senang urusan! haha.. *gatalmode


Bagi kawan-kawan yang belum join kursus lagi.. gi lah !! Tak semestinya kena tunggu ada pasangan dulu ke, kena ada rasa nak kahwin dulu ke baru nak gi. Aku dah gi kursus kahwin, korang bila  lagi??!! hee~




katakan like jika best ya!

3 comments:

Alan said...

kalau kawin kat siam, kena kursus juga ke hehehe

Ieqa Swetluv said...

Alan~


kenapa lak dah nak kawin kat Siam.. kawin lari ea?? hehe.. baik janganlah wat cmtu, takut susah di kemudian hari nanti =)

Sophie Al-Yahya said...

ada plan nak ambil kursus kahwin jugak. walaupun belum nak kawin lagi..