Tabung Masa Depan

Monday, July 22, 2013

Zikir Penenang Hati | Merawat Sihir | Mencari Ketenangan




Assalamualaikum dan salam sejahtera...


Akhir-akhir ini, Ieqa rasa hati Ieqa asyik gelisah je, sedih, kadang-kadang keliru dengan diri sendiri. Sebenarnya ada sesuatu yang telah menggangu hati Ieqa, tetapi entahla.. agar dukacita bila tahu perjalanannya agak sukar tak semudah yang disangka.


Ieqa hari-hari berdoa, berusaha supaya hati Ieqa ini kembali tenteram seperti sediakala. Ieqa tak nak buat kesilapan yang sama berulang-ulang kali. Biarlah hati Ieqa ni, kali ini Ieqa nak jaga sebaik-baiknya supaya berada di tempat yang betul. Ieqa dah tak nak zalimi hati dan diri Ieqa pada sesuatu yang sia-sia. Namun, sebagai manusia biasa, seringkali Ieqa keliru dengan hati dan fikiran Ieqa sendiri biarpun Ieqa cuba redha dan berserah dengan apa yang berlaku.


Pagi tadi, Ieqa tertengok satu link yang dikongsikan di wall. ( link )


Penulisan dalam blog ini buat Ieqa betul-betul tertarik. Tertarik dengan isinya. Tapi apa yang lebih menarik sebuah zikir yang dapat diamalkan jika berada dalam keadaan sedih atau rasa gelisah atau sedang ditimpa penyakit atau sedang dizalimi seperti terkena sihir





Bermula hari ini, Ieqa nak amalkan ayat ini hari-hari. Mudah-mudahan segala yang terbuku dalam hati dan sanubari Ieqa ni bisa terawat, inshaaAllah.. Aaaminn.






katakan like jika best ya!

2 comments:

E'in said...

thanks kongsi zikir nie... :)

Unknown said...

Alhamdulillah...trm ksh yea.