Tabung Masa Depan

Sunday, September 28, 2014

Di Mana-mana Ada Peluang

Assalamualaikum dan Selamat sejatera... Hari ini... ahad, 28 September 2014... aku dapat rasa banyak perubahan dalam diri aku. Sejak aku sahut peluang ini, sejujurnya life aku jadi semakin mencabar. Masa aku jadi semakin suntuk. Tetapi, why not we take as a challenge. Tak ada masa ? Allah kurniakan masa 24 jam dalam hidup kita. So, adakah sebelum ini kita gunakan kesemua 24 jam tu dengan sebaiknya? Jadi, aku cuba refresh balik, dan susun atur semula life aku. Alhamdulillah, sekarang ini aku mula menyesuaikan diri, kejutkan diri dan perbetulkan semula life aku. Aku pandang peluang yang aku dapat ini dari sudut positif. Aku lihat semua cabaran, tekanan dan kekangan ini sebagai satu peluang untuk aku jadi lebih baik. Malah sekarang aku nampak semua perkara yang ada dalam hidup aku sebagai satu peluang, dan nampak di mana-mana pun ada aku berada, semuanya ada peluang dan manfaatkan semua itu dengan sebaik-baiknya. Mudah-mudahan Allah mempermudahkan aku untuk berubah, dan aku majukan diri aku selepas ini, InshaaAllah. .. katakan like jika best ya!

No comments: