Tabung Masa Depan

Wednesday, December 9, 2009

~epiLog geLoRa jiwa~

Konfius, bingung, tension, buntu.... hari demi hari perasaan jadi x tentu hala.. tidur malam  kian hilang enaknya... Apakah diri suda diserang insomnia..??? Nak kate sume ni berpunca gara-gara angin kus-kus dari luaran .. tak de lak dirasekan simptom-simptomnya.. Barangkali.. angin dalam badan yang berbolak-balik dihentam dek perasaan kacau bilau.. jua gara-gara kekalutan fikiran yang x dapat diungkap dan ditafsir oleh segala macam ilmu di dada.. Membuatkan nafas semakin sesak menanggung kebingungan yang teramat.. Ade ke mana2 pak dukun yang leyh merawat..?? Pastikah ade lagi rawatan yang bisa mengubati gelora yang melanda jiwa??


Oleh kerana kondisi masalah ini semakin gawat.. kini masalah kemurungan dan pergolakan dalaman semakin menguasai diri.. Jika dibiarkan.. khuatir ia kan meracuni segenap fikiran.. dan tidak mustahil akan melarat ke pelusuk tubuh.. Racun yang bebas pasti akan melingkari hati.. lalu dibawa oleh darah dan meresap ke segenap inci urat saraf.. dan akhirnya mengundang penyakit yang menyeksa jiwa dan raga.. Sape yang tahu ape yang ditanggung selama ni amat menderitakan jiwa.... Apakah hati yang parah  ini perlu ditanggung sepanjang masa??


Biarpun ketenangan dan kedamaian dirasakan  semakin diragut pergi.. Di benak terdetik jua.. mengimpikan kemanisan kan datang memberi segenap cahaya..Yang kan menyuluh sinar di setiap denai menuju bahagia.. Yakinkah semua ini ade penghujungnya?? Biarlah persoalan ini bermain2 di dada... Apa yang pasti.. hanya harapan.. dan tinggal harapan sahaja menjadi tempat bergantung.. dan waktu yang berlalu.. bisa mengatur langkah teguh ke hadapan.. Kesetiaan cinta pada-Nya jualah yang kan membakar semangat diri untuk menempuh dunia yang penuh pancaroba...






 


katakan like jika best ya!

7 comments:

daiaziz said...

insomia??
rugi la..
tido itu nikmat!=p

Ieqa Swetluv said...

erkk..tu la pasai.. now ni je diserang penyakit x leyh tdo ni waaa

Sayang Amirah said...

wahhh baru dah ada blog sekarang blog dah lawalah hehehehe

..::MieZan::.. said...

insomnia ker jiwa kaco ni...apa2 pun rest kena cukup nnt lain jd nyer kang...

Ieqa Swetluv said...

sayang~~
hehe.. masih kne byk belajar lg la..huhu

Ieqa Swetluv said...

Ak3M~~
haha..itu suda semestinye..huhu

..::MieZan::.. said...

sapa la yg wat jiwa ika kaco tu ish3..hihi