Tabung Masa Depan

Wednesday, December 16, 2009

hukuman dari Allah..manusia ditelan bumi

Kali ni ika nak ajak semua rakan-rakan untuk merenung semula kisah kaum Nabi Luth dan Qarun yang dihukum oleh Allah iaitu ditelan bumi akibat keingkaran mereka. Sekarang juga, kite dapat melihat hukuman-hukuman dariNya daripada bencana-bencana alam yang berlaku, dan pelbagai kerosakan yang terjadi di muka bumi ini.. Terdapat salah satu peristiwa dimana ketika berlangsungnya majlis keramaian di Jerusalem, berlaku satu bencana yang tidak disangka-sangka ketika mereka(orang Yahudi) berseronok-seronok apabila tanah tempat mereka berdiri runtuh dan ditelan bumi. Jadi ika ingin berkongsi dengan semua sebuah video yang ika tonton dari You Tube.. Semoga kite sama-sama peroleh pengajaran selepas menontonnya.










katakan like jika best ya!

14 comments:

cryingangel said...

balasan ALLAH kepada mereka yang tidak mahu mengikuti kebenaran....
semoga kita mengambil iktibar..semoga kita sentiasa berada di landasan yg benar..semoga kita dilindungi dari semua yg akan membuatkan kasih sayang ALLAH pd kita semakin jauh..
sama2x beramal..

zella said...

semoga kita selalu beringat yg kita hidup hanya sementara di bumi Allah ini...

..::Elm3 Ak3M::.. said...

Beringat la..setiap apa yg belaku ada balasan nya..klu tak di dunia di akhirat nnt..
wallahulam..

Eyriqazz said...

Terima kasih atas nasihat diberikan..

http://eyriqazz.blogspot.com/

ieQa sWetLuv said...

cryingangel~

ye angel..jom kite same2 amik iktibar k =)

ieQa sWetLuv said...

zella~

betul tu zella.. malangnya kite ni selalu je lalai..hurmm~

ieQa sWetLuv said...

elme akem~

tau x pe..hurmm~

ieQa sWetLuv said...

eyriqazz~

thanks sudi mmbaca.. nnty ika jenguk tempat awk lak ya =)

_Yaya_ said...

hidup ni hanya sekali kwn2..

ieQa sWetLuv said...

yaya~

jd hargailah hidup yang ada =)

HEMY said...

tgok dh post u tadi..tp takleh view video..opis blok..

jerusalem ni...kira dlm tu geng2 yahudi kan???kalau ye..allah tunjuk balasan la tu

ieQa sWetLuv said...

Hemy~

yup.. tu la balasan Tuhan nak tunjuk.. siksa org2 Islam Palestin.. kasihan anak2 kecil yang x mengerti ape2 pun terkena jua.. huh~

Hang TuARC said...

kesimpulannye?jgn jadik gay la deyyyy
geli I awww

ieQa sWetLuv said...

hang Tuarch~

erkk...teringat lak entry kat page zack..cite pasal gay..gelinye..huh~