Tabung Masa Depan

Saturday, February 13, 2010

paNahaN ARjuNa dimata KiRaNA

Dah sinonim kita dengar.. handsome, kacak, bergaya, kaya... semua tu antara daya tarikan lelaki di mata wanita.. Tapi tak semua lelaki macam itu yang menjadi tarikan sebenarnya.. Ada juga perkara-perkara yang lain daripada yang lain dalam diri seorang lelaki yang kadang-kadang buat wanita cair dan tak lena tidur tau!! Hari ini Profesor IeQa sWetLuv(sejak bila la aku berangan dapat PhD ni hak3) akan membongkar rahsia tarikan dalam diri seorang lelaki dalam paNahan ARJUNa dimata KIRANA..


BOLA SEPAK

Lelaki dan bola.. memang tak dapat dipisahkan.. yela dah namanya bola sepak, tentu-tentunya kaum Adam ini lah yang main.. Tapi kalau perempuan yang main.. rasanya CANNOT GO la.. kalau futsal tak pela hehe.. Apa yang menarik bila antara daya tarikan lelaki dengan bola sepak.. kalau kita lihat.. ramai je football player ini selalu je terjebak dengan skandal entah apa-apa.. tak kisahla yang glamor mahupun main kat padang belakang uma... kalau dia yang jadi tukang meng"gol"kan.. kat mata seorang wanita dapat melihat seolah-olah ada 'blink blink' yang bersinar di wajahnya.. walaupun muka melekit, 'selebek' je time main.. tapi AURA diorang ini memang lain.. cewah ayat melankolik memang tak boleh blah..hak3..

MUZIK

Boleh dikatakan sangat cool jika lelaki pandai bermain dengan dunia muzik.. lagi-lagi kalau pandai bermain gitar or suara sedap.. boleh gila bayang dibuatnya huhu.. Tapi tak bermaksud orang-orang ini dikategorikan sebagai selebriti atau apa-apa.. yang penting tahu main sendiri-sendiri pun dah cukup hebat.. apatah lagi kalau selama ini orang tak pernah tahu pun dia ada bakat terpendam.. tiba-tiba dedicate satu lagu untuk kita.. wahh boleh bikin i cair you..  orang kata muka kurang handsome pun tak pe.. yang penting pandai ambil hati perempuan dengan lagu yang indah-indah.. boleh termimpi-mimpila dibuatnya kui kui kui

TEROR MASAK

Lelaki yang teror bab masak memasak ini..memang punya daya tarikan tersendiri.. tapi mengikut pendapat dan pengalaman aku la.. kalau orang lelaki ini macam cincai-cincai pun mesty sedap gak.. aku pun pelik apa yang istimewanya pon tak tahu.. Yela kat rumah aku ini aku tengok adik aku yang lelaki itu.. nak masak apa-apa main campak je.. tapi rasanya.. fuhh MARveLouS la.. apasal ek orang lelaki ini sekali masak mesti sedap?? korang ada rahsia meMasak  ya???!! Ke tangan korang ni ade apa-apa yang orang PeremPuan tak tahu ek??!!

GENTLEMAN

Macam mana nak tengok lelaki ini gentleman ke tidak ya?? Mudah je.. kita boleh tengok macam mana diorang ini melayan wanita.. cara bercakap.. senyuman.. mudah hulurkan bantuan.. cara berjalan.. senang kata lelaki macam ini selalu je beri ruang kepada kaum wanita untuk merasa dirinya dihargai.. Maka tak mustahil la jika orang-orang sebegini sentiasa dikerumuni wanita kerana sikapnya yang mudah mesra dan memahami.. Tapi kadang-kadang kena hati-hati gak.. bukan semua lelaki yang jenis macamni boleh dipercayai.. jangan terjatuh di  tangan LELAKI KASANOvA sudahla..huhu..

RAJIN

Yang ini pendapat aku.. tak tahula kalau ada rakan-rakan wanita yang lain tak bersetuju.. Apa maksud aku dengan lelaki rajin ini??hehe.. Bagi aku.. Aku suka mendekati lelaki yang macam ini.. Senang berdiplomasi.. mudah dibawa berbincang.. senang nak bertoleransi... kalau dapat buat assignment dengan lelaki yang macam ini... wahh bahagia la aku senang nak buat kerja.. Selain itu.. kalau kita lihat bukan senang nak dapat orang-orang bujang zaman sekarang ini nak masuk pasar beli barang rumah.. Tapi bagi aku, kalau aku nampak la kan.. memang aku tabik spring la.. nanti bila dah kahwin senangla nak minta tolong belikan barang.. cewahh..hahaha.. Tapi hati-hati jugak jangan sampai terpedaya dengan lelaki yang pura-pura merajinkan diri sudahle.. ngee

Setuju tak apa aku cakap ini??hehehe ;p

katakan like jika best ya!

42 comments:

Zura said...

setuju tp xsuke lah lelaki pandai masak...mcm xbest je klau drg pandai masak...hehhe

tp klau pandai main gitar...alamak boleh layan mimpi indah...hahahaa

Armyrule said...

main bola...xpenah skor pun....ahli musik...hancur...teror masak...boleh ar...huahuhaua..gentlemen...emm, nak kata ya pun salah, nak kata x pun salah gak..kikikiki...dan rajin, ikut keadaan la kot...huhuhuhu....ZURA?!...kenapa kamu ndak sukak samak lelaki pandai masak..kukukuku

ema.razali said...

setuju sgt sgt . point pertama tuh , bola sepak ! auwwww ! hahha :D

Mohd Fakhrurazi Jamaludin said...

semua aku tak pandai.tiada daya tarikan btol la aku nie.haihs~

whitedaisy said...

smua ciri kt atas tu daisy suka...tp klo dh syg seseorng cm mna dia tu pon daisy terima....jnji dia comel kt mata i.......hahaha

mOLLie said...

whoooaaaa...ciri2 suamiku..hehehee

☺[ai][sUmi]☺Chan said...

suke yg pndai main music.. pandai masak.. oso bola sepak.. ilikee..

ieQa sWetLuv said...

zura~

haha..lelaki yg teror masak ni ade romantiknye jugakk.. memang lena tdp kalo dibuai lagu indah dr dia..hak3

ieQa sWetLuv said...

Armyrule ~

stp L ade kelebihan dan kekurangan tersendiri..pasti kamu ada tarikan nye kan huhu

ieQa sWetLuv said...

ema.razali ~

wah wah wah..cam ade udang di sebalik megi je tu..hoho

ieQa sWetLuv said...

Mohd Fakhrurazi Jamaludin ~

haha..jgnla lekas mengalah beb..ade can lg tu kui3

ieQa sWetLuv said...

whitedaisy ~

ya setuju dengan daisy 10 bintang untuk kamu huhu

ieQa sWetLuv said...

☺[ai][sUmi]☺Chan~

i like too sumi..hak3 ;p

touyakaruma said...

Touya ada untuk teror masak ngan gentlement

ieQa sWetLuv said...

touyakaruma ~

ada utk apa ya??ngee

touyakaruma said...

Ada untuk mengorat anda .. sila percaya

ieQa sWetLuv said...

touyakaruma ~

haha..susah nak caye touya.. ramai sgt yg dingoratnya hak3 ;p

Wanita Itu said...

suka yang pande main gitar huhu..
tapi tak dapat heee..

wanntalk said...

myself..tang rajin (quite lazy) tang gentlemen (pemalu, keh keh keh) yang lagi tiga, boleh layan..zassss

paradoks said...

ya, klise.
hawa sukakan perkara - perkara glamor. pemain bola misalnya.

ieQa sWetLuv said...

Wanita Itu ~

janji dapat..bersyukur ape yg ade hik3 ;p

ieQa sWetLuv said...

wanntalk ~

bagus3 leyh try sat gi ni ahakzss

ieQa sWetLuv said...

paradoks ~

haha glamorous.. that's true..tp x semua gitu kan huhu

♥Raidatul Auna said...

salam ziarah....
maseh kecik ...tak shuka2....

INDRA QIRANA said...

tak der langsung ciri ciri tu...tapi nama aku memang kirana he heee

aNoZ said...

separuh setuju.. nmpk gaya, semua ciri2 ni sy ada. mcm mana ye? hehe.. nice blog. nk follow lah~ hehe

Nabiel said...

biel yg mne ek ika?
hehehe~

ween said...

x adore lelaki yg gila bola. tp, kalau pandai masak tu memang mcm comel la. he :)

^ ZuMaWaMBa ^ said...

nak yg muzik & gentleman je, bole ?
hehehe~~~

just call me uncle said...

nak main bola uncle mmg kaki bangku..hahahha err..gentleman ok..kira half lah..rajin suku jer..dan muzik half..boleh ke kira camtu a??

ieQa sWetLuv said...

♥Raidatul Auna~

hehe.. bagus3 beljar dulu k.. hihi =)

ieQa sWetLuv said...

INDRA QIRANA~

haha..setiap org ade kelebihan tersendiri..ngee

ieQa sWetLuv said...

aNoZ ~

haha.. mesty ade yg tertarik sama kamu kan..jaga2 ya huhu

ieQa sWetLuv said...

Nabiel~

haha.. ika nanti ika check balik ok..ngee

ieQa sWetLuv said...

ween ~

setiap lelaki/manusia ade kecomelannya yg tersendiri ahakzss

ieQa sWetLuv said...

^ ZuMaWaMBa ^~\

boleh saja..test masing2 kan ngee

ieQa sWetLuv said...

just call me uncle ~

haha..bole je uncle ngee

Huda said...

paling setuju part bola sepak + teror masak
bling bling bling (>_<)*

ieQa sWetLuv said...

Huda ~

haha.. ika lagila sangat setuju ngee ;p

RaMa2UnGU said...

peeerrghh....tergoda tgk model tu...n aku akn mudah tergode pada lelaki yg punya semua ciri2 diatas..hahaha...gentleman paling penting..

wahahahahahha

ieQa sWetLuv said...

RaMa2UnGU ~

haha rama2 kite leyh wat geng ni ngee

Kyuubi_85 said...

semua ciri aku ada, so nak letak dalam kategori apa tu? hehe..

Anyway, stuju ngan entri ni... :D

tapi yang bab rajin tu, banyak org kaitkan malas tu ngan laki... huhu

tak tau napa