Tabung Masa Depan

Wednesday, February 17, 2010

PeNting ke daYa taRikan untuk CINTA ??

Menyambung entry sebelum ini.. aku ada ceritakan tentang beberapa daya penarik lelaki di mata wanita.. Tapi tak semestinya disebabkan  semua tu, perempuan dengan mudahnya jatuh hati kepada golongan-golongan sebegini.. Dan begitu juga lelaki.. cantik adalah satu aset wanita yang menjadi tarikan.. tapi bukan bermaksud sudah cantik maka mudah nak mendapat cinta... kenapa...Tak percaya?? hehe..


Kisah Cinta 1

Ada seorang lelaki, namanya Wan (bukan nama sebenar) dia sangat kacak, bergaya, kaya dan punya banyak daya tarikan yang boleh membuatkan kaum wanita cair padanya.. Memang sah-sahla lelaki ini ramai peminat.. dari yang cantik hinggalah yang ke moderate.. Dari yang senior hinggalah ke junior.. memang tak terkira bilangan peminatnya.. Tapi entah macam mana lelaki ini tidak pernah langsung menoleh ke arah secret-secret admire mahupun x secret admirenya.. kerana hatinya sudah tertaut pada seorang gadis, bernama Lily (bukan nama sebenar).. yang jika dilihat gadis itu.. sah tidak punya apa-apa yang istimewa..

Tapi apa-apapun cara Wan cuba memikat Lily, Lily langsung tak berminat.. malah Lily rasa Wan ni sangat merimaskan, annoying dan menyakitkan hati.. Mana tidaknya.. ke mana Lily pergi, di situla terpacak muke si Wan ni.. Pernah sekali Lily memarahi Wan di khalayak ramai tetapi Wan slunber je dengan muke kerang busuk dia, wat tak tahu..

Kawan-kawan Lily marah gak dengan si Lily ni.. sampai dia digelar perempuan tak kenal dek untung.. Tapi apakan daya, jika hati tak suka, apa-apa pun dibuat memang tetap tak sukala.. kan cinta mana boleh dipaksa-paksa..

Satu hari, Lily join la satu ekspedisi mendaki gunung..  Bila Wan dapat tahu je Lily join, apa lagi dia terus daftar nama nak ikut.. Lily wat derk je.. dalam hati dia " Lantak la kau..aku malas nak layan huh~".. Sepanjang pendakian.. Wan sentiasa ada di sisi Lily.. Lagi-lagi diorang berdua satu group... senang kata.. kalau Lily nak air, Wan yang tolong ambilkan, Nak makan, Wan tolong sediakan.. kiranya semua kerja Wan buat semata-mata mahu menarik perhatian Lily.. Tapi Lily langsung wat tak endah je.. Dalam otak si Lily ni pikir.. "Ah, lelaki ni saje je lah tu nak tunjuk rajin.. ingat aku suke ke??"

Macam-macam cara Wan buat untuk Lily, tapi Lily langsung tak layan.. sampailah diorang abes pendakian dan sampai ke kaki gunung semula.. Akhirnya Wan terpaksa mengalah.. dalam hatinya punyela kecewa.. "Perempuan ini memang betul-betullah tak sukakan aku.. tak pelah.. lepas ini tak mahu la aku kacau dia lagi.. mm~"

Kerana terlalu sedih dan letih.. Wan pun terbongkang tidur kat bawah pokok.. bila ditengok memang sangat tak senonoh.. rupe orang betul-betul melepak la.. tidur ternganga lagi tu.. kesian.. Kebetulan si Lily lalu bawah pokok tu, ternampakla si Wan tengah melepak.. Dalam hatinya tersentuh.. "Wah.. cute juga ya dia.. " Lily tersenyum melihat gelagat si Wan tidur.. Akhirnya Lily menerima pelawaan cinta dari Wan.. Apa lagi Wan memang terjerit suka kerana berkat usahanya selama ini, dapat juga dia berjaya menambat hati Lily..

nota cinta~ mati-mati Si Wan fikir dia berjaya mencuri hati Lily kerana usahanya.. tapi sebenarnya Lily jatuh cinta semata-mata kerana melihat gaya tidur si Wan yang sangat cute di mata...huhu


Kisah Cinta 2

Ada seorang lelaki, yang sangat kacak rupanya.. namanya Zul.. senang kata serba serbi lengkap.. bertuah jika punya lelaki begini sebagai suami.. beriman, punya kerja yang baik, baik hati, senang kata memenuhi segala ciri-ciri lelaki idaman.. Tapi yang peliknya, lelaki ini beristerikan seorang perempuan yang tiada langsung tarikannya.. berkulit gelap, rendah, agak gempal.. kalau dilihat mereka berdua memang x kena langsung dengan peribahasa " bagai pinang dibelah dua ".. terlalu jauh berbeza..

Suatu hari rakan si lelaki ini  berbual-bual dengan Zul.. maklumlah dah lama tak berjumpa.. jadi macam-macam lah yang nak diceritakan..sampailah satu bab ni..

Rakan : Eh Zul, apasal ko boleh tersangkut kat bini kau tu.. memang jauh berbeza kalau nak dibandingkan dengan kau.. Aku pun pelik macam mana kau boleh kahwin dengan dia.. Dulu si Milah yang cantik gebu tu..bukan main suka kat ko..ko tolak mentah-mentah.. sedangkan semua mende dah lengkap kat dia.. kau tetap gak ngan bini kau sekarang.. apasal ya??

Zul : Hahaha.. kau ini pasal bini aku pun kau nak wat cerita ya.. macam-macam la.. Sebenarnya kau tak nampak mana kecantikan bini aku tu... dan kau memang takkan dapat tengok apa yang cantiknya.. sebab cuma aku je yang dapat tengok..haha..

Rakan : Maksud ko??

Zul : Aku boleh tersangkut kat bini aku..sebab telinga dia.. cantik.. hehe..

Rakan : Hah... Telinga!!


P/s: Kita tak perlukan sebab untuk suka dan mencintai seseorang.. kerana cinta yang luhur adalah jika kita dapat bersama dengan orang yang mencintai dan menerima kita seadanya dan kita juga mencintainya kerana diri dia seadanya.. bukan kerana rupa atau lain-lain..




katakan like jika best ya!

20 comments:

oReNdeViL'89 said...

daya tarikan? teringat satu lagu..cantik tertarik menarik kau mmg deboom! hahaha! urmmm..seyes mode: nth r..kalo dlm drama korea mmg kot..ngeee. yg penting hati :)

Nabiel said...

another one dc luv!!
hehehe:P
stiap org ade tarikan nye sndri kn?
hurmmm~

lieya orange M.I. said...

setiap orang berbeza...very subjektif..ada yg kata dia menarik, tp ada ata tak..huhu

HEMY said...

yg penting ko tertarik pada org tu...tarikan tu subjektif

nawal said...

beuty is subjektif.. eceh~

Mohd Fakhrurazi Jamaludin said...

moral yang aku dpt dari cite nie kalo nak ngorat awek kena tido.gitu?

♥ciK-t0ge ♥ said...

HaHaHa..
ceMane kaLo tido bedeNGk0r...
ade org miNat x??
hiHihI..
anywaY best!

ARC™ said...

Cerita2 tu mmg best!hehe
Tp ending hape jela..
Cter 2nd xberkait kot dgn tajuk haha

ieQa sWetLuv said...

oReNdeViL'89~

setuju ngan oren..hati tu yang utama kan hihi =)

ieQa sWetLuv said...

Nabiel ~

ika ade x biel??hehe ;p

ieQa sWetLuv said...

lieya orange M.I. ~

betul3.. kalo sume orang sama pendapat masalah la nnty kan huhu

ieQa sWetLuv said...

HEMY ~

now ni x tertarik lagi la pada sape2 ngee

ieQa sWetLuv said...

nawal ~

10 bintang untuk anda huhu

ieQa sWetLuv said...

Mohd Fakhrurazi Jamaludin ~

haha..kalo la ade yg tersangkut kat ko..tp bukan memang dah ade ke??huk3

ieQa sWetLuv said...

♥ciK-t0ge ♥ ~

haha.. cubela try kalo nak tau ngee

ieQa sWetLuv said...

ARC™ ~

hehe..thanks for the comment arc..ngee

SuRayA^i. said...

hurm..daya tarikan utk jatuh cinta tu adelah subjektif..kn?

ema.razali said...

hahha . kelakar cite yg kedua tuh :DD

ieQa sWetLuv said...

SuRayA^i.~

mungkin ya mungkin tidak..hehe

ieQa sWetLuv said...

ema.razali~

hehe..