Tabung Masa Depan

Sunday, May 23, 2010

kerna tajamnya Mata peNa saNg penciNta..



Sekiranya
kita cinta kepada manusia
tak semestinya manusia cinta kepada kita


Tetapi sekiranya
kita cinta kepada ALLAH
nescaya cinta ALLAH tiada penghujungnya



Sekiranya
kita cinta kepada manusia
kita akan cemburu pada orang yang
mencintai orang yang kita cintai



Tetapi sekiranya 
kita cinta kepada Allah
kita akan turut mencintai orang yang
melabuhkan cintanya kepada ALLAH juga



Ya ALLAH
andainya dia adalah jodohku
yang ditetapkan oleh-Mu kepadaku



Maka,
campakkanlah ke dalam hatiku
cinta kepadanya adalah kerana-MU
dan campakkanlah ke dalam hatinya
cinta kepadaku adalah kerana-MU



Namun..
Andainya dia bukanlah jodoh yang
ditetapkan oleh-MU kepadaku
berikanlah aku kekuatan agar pasrah
dalam mengharungi ujian
yang KAU berikan kepadaku



~Bingkisan Puisi Aminah Qutbi~



Sungguh indah setiap bait-bait yang tersirat di sebalik bingkisan kata yang diungkap.. menggambarkan keikhlasan doa seorang hamba yang amat mengharapkan keredhaan dan cinta yang penuh pengertian dari Maha Pencipta.. mendambakan kasih yang penuh kesucian dari sang pencinta... fitrahnya.. setiap manusia mengharapkan cinta yang hakiki.. namun cinta yang abadi adalah hanya milik Illahi... Semoga setiap butir kilauannya akan meresap ke dalam sanubari jiwa-jiwa yang membaca.. InsyaAllah~ Aminn~



Nota hujung Dunia~

Aminah Qutb adalah adik perempuan kepada tokoh terkenal Syed Qutb yang mati di tali gantung kerana ketajaman penanya.. Betapa tajamnya tinta bersuara hingga menjadi penyebab terputus jiwa dan nyawa.. Semoga ruh beliau dirahmati Yang Maha Esa..



Sumber: Pemilik Cintaku Setelah Allah dan Rasul..



katakan like jika best ya!

18 comments:

Nabiel said...

klu la dapatkn cinta pada Allah tuh dgn kesungguhan?
ssh rsenye nk smpi ke thp tuh~
bler ntah..adehh=)

sophie said...

Cinta Allah Berkekalan..=)

etomyam said...

pasti ada yang terbaik untuk setiap insan..

soclose2213 said...

Allah telah tentukan jodoh kita sejak di lut mahfuz..salam perkenalan..^.^ follow

☺[ai][sUmi]☺Chan said...

insyaallah stiap manusia diciptakan pasanganya..

NICK IRFAN said...

wah! menarik ayat2 dia ni.... :)

Zura said...

alamak ika...sedap puisi nie...rase jatuh cinta pd bait2nye...

rase tersuntik satu semangat plak dalm diri nie... ^_-

Syafrizal said...

berusaha dapatkan cinta Allah
puisi dijadikan inspirasi

ASaDa RyutaRo said...

wallaweh!! best!!

huhu.. mana dapat kata2 madah dia ni?

ieQa sWetLuv said...

Nabiel~

sebab tu lah kite kena betul2 yakin dengan-Nya..insyaAllah akan tercapai

ieQa sWetLuv said...

sophie~

betul3 ngee

ieQa sWetLuv said...

etomyam~

setuju.. orang yang baik pasti akan bersama dengan yang baik juga begitu juga sebaliknya

ieQa sWetLuv said...

soclose2213~

betul cakap awak.. thanks =)

ieQa sWetLuv said...

☺[ai][sUmi]☺Chan ~

betul tu sumi.. cuma kita tak tahu je siapa jodoh kita.. biar masa menentukannya =)

ieQa sWetLuv said...

NICK IRFAN ~

tau x pe..sbb tu akak suke hehe

ieQa sWetLuv said...

Zura ~

ya mari kita terus bersemangat chaiyok3 hoho

ieQa sWetLuv said...

Syafrizal ~

insyaAllah inspirasi menjadi reality =)

ieQa sWetLuv said...

ASaDa RyutaRo~

lor kan da tempel kat bawah tu sumbernye hehe