Tabung Masa Depan

Saturday, May 1, 2010

oh blogger...sudikah anda jadi temanku

Menjadi seorang blogger merupakan salah satu impian saya sejak dulu lagi.. Dulu saya menyangka barangkali jika saya menulis, entah siapalah nak baca entry hampess saya ini.. Sebab saya bukanlah seorang penulis yang profesional, pandai membuat orang ketawa, ataupun pandai menarik minat pembaca.. Segala penulisan yang saya karangkan di sini, macam penulisan budak darjah 6 pun ada, tetapi kebanyakan kisah di sebalik blog ini adalah berkisar dengan diri saya sendiri, yang saya sudi kongsikan bersama pembaca dan rakan-rakan..


Saya sangat gembira apabila ada rakan-rakan yang sudi follow saya.. terima kasih semua.. tanpa anda semua tak mungkin saya rasa semangat nak menulis di sini...




Follower sedikit atau ramai itu bukanlah fokus utama saya untuk menulis blog ini.. apa-apa pun thanks bangat kepada u all saya sangat-sangat hargainya.. bagi saya, kesudian rakan-rakan membaca, memberi pendapat dan berkongsi pengalaman melalui penulisan..Jika ada yang terkurang, harap adalah yang sudi tambahkan, jika ada tersalah kata, harap ada yang sudi betulkan.. jadi  seronok sebab saya dapat rasakan hubungan dua hala antara saya dan rakan-rakan semua.. Terima kasih kepada adik ema, nawal, aisha inani, suraya, rizputra dan rakan-rakan lain yang sudi menjadi pengkomen setia di blog saya.. saya terharu sangat-sangat =)


Kepada pengunjung-pengunjung yang sudi bertandang ke page saya, janganlah segan-segan tinggalkan link anda sekali, sebab selalunya jika saya berkesempatan, saya akan singgah kembali ke page anda untuk mengkomplen entry, menaikkan traffic, up nuffy anda, bergantung pada keadaan.. JADI JANGAN SEGAN-SEGAN BERAMAH MESRA DENGAN SAYA.. kita rileks-rileks je k huhu..




Jika anda dapat lihat di sidebar, saya telah menambah dua lagi widget untuk memudahkan saya berhubung dengan rakan-rakan di sini.. twitter ini saya dah lama buat tapi tak pandai nak guna,, nasib baik ada yang sudi nak terangkan pada saya.. terima kasih kepada arc yang tak jemu-jemu berkongsi pengetahuan tentang dunia blog ini lagi-lagi tentang twitter dan snagit.. Jadi kepada semua, harap sudi-sudilah kita merapatkan hubungan di twitter juga.. Jika anda nak tanya apa-apa ke.. nak komplen ke.. nak cakap tak puas hati dengan saya ke, boleh je anda tanyakan di formspring.. saya pun baru berjinak-jinak nak guna.. anda juga boleh je kalau nak lebih mengenali saya di facebook.. Aiman tak kisah.. wee~ =)






Jadi saya harap rakan-rakan semua janganlah serik untuk bertandang ke page ini.. Dan saya amat mengalu-alukan jika ada sesiapa yang ingin memberi pendapat ataupun menegur salah silap saya sepanjang berblogging.. antara orang-orang yang saya hormati dan salute dalam mempelajari dunia blog ini adalah kak jie ; menegur entry saya, dan uncle ; memberi info mengenai feedburner.. Sebenarnya adalah sangat bagus sebagai seorang newbie atau blogger baru untuk terus mempelajari dan memahami dunia blog, bukan sahaja sekadar tahu tentang penulisan entry, tetapi perkara-perkara asas mengenai bagaimana cara untuk berjaya dalam blog secara internally dan externally.. dan saya juga masih lagi belajar..


Saya ingin mengingatkan kepada rakan-rakan blogger supaya jangan sombong, cubalah bina hubungan dengan rakan-rakan blogger yang lain.. Kerana jika kita mampu untuk berinteraksi dan berkomunikasi dengan baik, percayalah, di mana-mana jua anda dicampakkan, anda tetap akan mampu untuk survive... terutamanya dalam dunia blog. Jadi..



Sudikah anda menjadi teman penchenta PURPLE ini?? hehe.. =)


Nota kaki : sorry la kepada sesiapa yang pernah tanya saya macam mana nak wat feed yang bergerak kat bawah ni, sampai sekarang saya still tak reti macam mana nak paste kod dalam entry supaya tak hilang.. ada tak sesiapa sudi nak ajarkan?? =)



katakan like jika best ya!

22 comments:

suraya said...

ade name suraya \o/ =D

i've been bz ol diz time so x dpt blogwalking sgt but now final presentation fyp da setel so bley sy slalu blogwalking n g blog ieqa slalu gk =D

Sesopie said...

Hey! hepy berblogging! =)

iidyll iceness said...

slmt bblogging..
jdlar blogger tegar..
kikiki

Ema Razali said...

entry sis best laa ! sebab tu ema suka baca :) ngee sygg sis ieqa ketat3 ^^

*ema pon pencinta purple laa sis . wee ~

Mohd Alimie said...

salam ziarah..adui jumpa sorang lg pncinta purple..cikgu jugak..nice blog :)

A.I said...

eh2, macam nmpk nama akuu?? ngeh2!!
tenxxx. i loikeee. geez~

yeppp, blogging nihh best!! kdg2 rasa dkt gilaa dgn someone tuhh.

btw, ur belog nice ouhh, followwer pon dah ramai dari akuu!! huaa, CEMBURU okk. hee.

HAPPY BERBLOGGING OKK.
SAMA2 LAH KITA SUPPORT BLOGGER2 MALAYA!! HIDOOOPP SEMUAA.. ngeh2.

Unknown said...

".........................."

< - - - - nama budak nie takda dalam entry

Shahrul Yusof said...

entri paling best adalah entri yang tulus dari benak jiwa seorang penulis.

Nabiel said...

cayalah ika~
dh mkin maju dh~hehehe..
chayok2!!=)

Ieqa Swetluv said...

suraya ~

haha.. thanks suraya sudi dtg page ika n komen pun da rs bahagia sgt3.. focus study luk k weee~

Ieqa Swetluv said...

sophie ~

thanks dear sophie wee =)

Ieqa Swetluv said...

[[iidyLL_iceneSS]] ~

haha maceyh3..sokongan padu tu berkobar2 suda hak3 ;p

Ieqa Swetluv said...

ema.razali ~

haha maceyh dear sys pun syg ema lekat3..hak3..

kite memang segeng huhu

Ieqa Swetluv said...

Mohd Alimie ~

haha.. thanks..

Ieqa Swetluv said...

AISHA SAAD~

haha.. saling sapot menyapot buat kita bahagia huhu.. thanks =)

Ieqa Swetluv said...

touyakaruma ~

alamak majuk lak dia.. nnty ika taruk nama touya lak ok hihi

Ieqa Swetluv said...

Sylarius~

betol ckp awk ika setuju huhu

Ieqa Swetluv said...

Nabiel~

tp ika still x leyh nak lawan biel sbb biel kan sifu ika huhu

rizputra7 said...

tak ada pon picture aku?..nak merajuk ler muahahaha

Syihabudin Ahmad said...

dah pndai blog upanya ko ni... successsssssss!!!!!!!!!

Ieqa Swetluv said...

rizputra7~
setakat pic ko kecik2 maleyh la aku huhu

Ieqa Swetluv said...

محمد شهاب الدين بن محمد يتيم الجزاري

aku baru je nk mencuba2 budin.. thanks hehe