Tabung Masa Depan

Friday, December 24, 2010

Hati meronta, jiwa terluka.. Sungguh aku tidak mahu pulang ke sana


Sunyi~


Seketika, aku memandang ke kiri, menoleh ke kanan, sudah beberapa kali pos yang ingin kucoret terkandas di pertengahan jalan, dan akhirnya aku delete, delete dan delete..


Apakah aku semakin hilang mood untuk berblogging? Atau adakah ini petanda berakhirnya penulisanku sebagai blogger picisan.. Ohh sungguh fikiranku serabut, jiwaku semakin tidak tentu arah.. Barangkali terlalu banyak yang difikirkan sehingga aku tidak mampu fokus pada yang utama..




Kadangkala menyepi sebentar daripada dunia maya juga memberi sedikit ruang bagiku bernafas menikmati hari-hari yang semakin suntuk ini.. Oh, sungguh aku tak rela untuk menghitung detik-detik yang berbaki memandang tinggal beberapa ketika sahaja lagi aku bertandang di teratak ini bersama ayah dan bonda dan adik-adik tersayang.


Aku menghabiskan setiap detik yang berharga ini dan aku menikmatinya sepuas-puas hati, kerana aku khuatir sekali jika tiada waktu sebegini berulang kembali. Sungguh, masa itu bergerak terlalu pantas, sehingga bisa mencantas segala apa adanya di depan. Dan sebagai seorang pejuang, setiap yang dilalui perlulah dinikmati dengan sewajarnya, agar masa yang berlalu tidak disesali dengan air mata penyesalan yang tiada sudahnya.



Sebenarnya ikutkan hati, aku enggan pulang ke sana, dimana tempat itulah buat aku tak henti-henti mengalirkan air mata. Pelbagai perasaan bergelodak tika ku menjalani hidup di sana. Orang kata, lumrah hidup seorang pelajar, semua itu adalah perkara biasa. Tapi bagi aku, tempat itu umpama cuba untuk menjatuhkan kekuatan diri, berada di sekeliling mereka yang umpama tidak sudi memandang apatah lagi menghulurkan tangan, berkongsi rasa cuma hanya tahu mengambil kesenangan di atas nama persahabatan, menjatuhkan air muka. Epilog drama mereka buat aku sakit yang tidak tertanggung rasanya.


Ingin sahaja aku menjerit sekuat-kuat hati, aku tidak mau pulang ke sana, malah menoleh pun aku tidak sudi. Aku bahagia apabila bersama keluargaku seperti waktu ini, sekurang-kurangnya aku tidak bersendiri, mereka sentiasa ada biarpun tika ku suka mahupun menangis. Namun apalah kudratku, segalanya sudah takdir. Berdosa besar jika aku tidak redha menerima qada' dan qadar Illahi. Kucuba terima sebagai satu ujian yang harus dilalui. Semoga hati sentiasa dilindungi..


katakan like jika best ya!

13 comments:

cik @!en said...

mls kn nk balik kampus? sigh~ T__T

Along Tapa said...

cuti abis ek...alolo cian~~~

aku baru start cuti...jeles tak??haha

Gorengbaek - Kenali jenis entri dulu kalo nak berblogging

Hangit habis dah - Gila ko!!!Along Nak berenti berblog??!!!

EpoLღKunang2 said...

Alolo.. jangan la sedih-sedih.
Tak comellah nanti. senyumm..
hehe ^^

HonEyBuNNy said...

betul tu...xmau sedih2 yer....;-)

✿ emaxoxo ✿ said...

kak . kenapa ni ? down aje :(

anne said...

Salam...
Time2 mcmni mmg rase malas sangat2 nak balik IPG..
tapi setelah berakhir 5 tahun setengah.. pastinya berat hati nak meninggalkan IPG...
nak tinggalkan kawan2 yang kita dah knl sangat luar dan dalam...
You will miss everything about IPG..
Teruskan usaha utk jadi guru yang berjaya..
Akak doakan yang terbaik utk junior2 IPG KDRI khususnya...

Ieqa Swetluv said...

cik @!en~

aah sangat malas huhu

Ieqa Swetluv said...

Along Tapa~

ceh da start cuti x aci lor haish haish

Ieqa Swetluv said...

EpoLღKunang2~

hihi malu I huk2

Ieqa Swetluv said...

HonEyBuNNy~

thanks dear =)

Ieqa Swetluv said...

✿ emaxoxo ✿~

biasalah ema cuti dah habes hehe

Ieqa Swetluv said...

anne~

thanks kak

Affiliate said...

Great blog here.. It’s hard to find quality writing like yours these days. I really appreciate people like you! take care and see you soon. Take a look on my site too, http://simurl.com/kerja.kerajaan